Ekonomiško vairavimo pamokos
- Optimizuoti pavarų perjungimą. rekomenduoja perjungti žemesnę pavarą, kai variklio apsisukimai per minutę pasiekia 1000, o aukštesnę, kai apsukos yra 2000 per minutę. Taip pat esant 50 km/val. greičiui važiuoti 4 arba 5 pavara. Važiuodamas savo automobiliu niekada nesinaudodavau šiuo patarimu ir pavaras į aukštesnę perjungdavau ties 2500 aps./min, o prie 50 km/val. važiuodavau 3 pavara. Reikės pabandyti optimizuoti pavarų perjungimą.
- Stabdyti varikliu. Reikia kuo mažiau naudoti stabdžio pedalą ir stabdyti varikliu, pavaras perjungiant iš aukštesnės į žemesnę. Pavyzdžiui, artėjant prie šviesaforo užsižiebiant raudonam signalui, rekomenduojama atleisti akseleratoriaus pedalą ir riedėti, o stabdyti perjungiant pavaras į žemesnes. Ir tik privažiavus šviesaforą pasinaudoti stabdžiu. Automobiliui riedant tokiu būdu, kuro sąnaudos lygios nuliui. Tiesa, tokiu būdu negalima važinėti karbiuratoriniais varikliais. Šitą patarimą žinojau ir anksčiau, bet varikliu stabdydavau tik žiemą. O esant gerai kelio dangai riedėdavau įsijungęs laisvą pavarą (žinau, kad tai nesaugu).
- Kontroliuoti greičio didinimą. Pradėjus važiuoti reikia stengtis kuo greičiau pasiekti 50 km/val. greitį ir įjungti 5 pavarą. Taip pat pasiekus 50 km/val. tolesnis greičio didinimas turi būti tolygus. Nesuprantamas man šis patarimas, 5 pavarą perjungiu tik ties 80 km/val.
- Nedidinti greičio įkalnėse ir nuokalnėse. Važiuojant jomis reikia išlaikyti stabilų greitį. Įkalnėse rekomenduojama sulėtinti (jeigu tai leidžia eismo sąlygos ir netrukdoma eismui) ir važiuoti didesniu nei 40 km/val. greičiu. Pavyzdžiui, jeigu į įkalnę pradėta važiuoti 60 km/val greičiu, tai toks pats greitis turi būti išlaikytas ir įkalnės viršuje. O nuokalnėse rekomenduojama atleisti akseleratoriaus pedalą ir riedėti su įjungta pavara. Aš visada taip darau riedėdamas Vilniuje nuo Ukmergės gatvės nuokalnės.
- Užvedus variklį iš karto pradėti važiuoti. Norint ekonomiškai važiuoti, reikia nešildyti variklio ir jį įjungus iš karto pradėti važiuoti. Taip pat sustojus ilgiau nei 1 minutei išjungti variklį. Aš asmeniškai žiemą visada sniegą valau su užvestu varikliu. Žmonės sako, kad žiemą pašildžius variklį, jis ne taip greitai dyla. Bet galbūt tai tik mitas.
- Naudoti automobilį optimaliai. Kartą per mėnesį rekomenduojama patikrinti slėgį padangose. Oro kondicionierių naudoti tik tada, kai jis būtinas, bet palaikant skirtumą tarp lauko ir vidaus temperatūrų ne didesnį kaip 5 laipsnių. Nevežioti automobiliu nereikalingų sunkių krovinių. Nuimti stogo bagažinę ir laikiklius, jeigu jie nereikalingi (taip sumažinamas vėjo pasipriešinimas).